luni, 30 mai 2011

Studiu iniţial în rândul angajatorilor pentru identificarea celor mai importante competenţe comune ale potenţialilor angajaţi

Acest studiu a fost realizat în cadrul proiectului “COMPETENT-Activităţi inovatoare în vederea îmbunătăţirii accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii“, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, DMI 6.2 Îmbunătăţirea accesului şi a participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii, implementat de Asociaţia Comunelor din România în calitate de aplicant principal şi Brainstorming Consulting România şi RPIC-ViP. Republica Cehă, în calitate de parteneri.

Această lucrare îşi propune să examineze importanţa competenţelor comune pentru piaţa locurilor de muncă din România şi să evalueze decalajul, din perspectiva angajatorilor, dintre cerinţele acestora şi nivelul competenţelor angajaţilor şi potenţialilor angajaţi.

La studiu au participat 347 de angajatori cu un număr total de 55.788 de angajaţi. Studiul a fost realizat în februarie şi martie 2011 în şapte judeţe din cinci regiuni de dezvoltare din România. Rezultatele arată necesitatea dezvoltării competenţelor care descriu orientarea spre client, eficienţa, rezolvarea problemelor şi comunicarea eficientă, competenţe care sunt percepute simultan ca fiind cele mai importante pentru îmbunătăţirea performanţei în muncă şi totodată, cele mai deficitare. Aceste rezultate vor fi folosite pentru a adapta programe de instruire pentru dezvoltarea competenţelor comune.


Pentru a descărca studiul, daţi click aici

Un comentariu:

software resurse umane spunea...

Interesant studiul realizat, cu siguranta eficienta este una dintre cele mai mari probleme in Romania.